Forside Information Kontakt os
Frelst.dk
This website is produced by Engelsby Consult - Lejrevej 14, Allerslev - Lejre DK-4320 Denmark - Copyright © 2014

8. En forbløffende

observation i dag

En forbløffende ting I verden i dag er attituden af Judaisme, Hinduisme, og Islam holdt oppe imod dåben. Enhver jøde der omfavner den kristne tro i hemmelighed bliver ikke forfulgt. Mange jøder tror på den historiske beretning om Herren Jesus. Deres største forhindring er ikke deres tro på Ham, men dåben. Så snart de er døbt, bliver de kastet ud. Nogle søstre er blevet forgiftet af deres forlovede efter de blev døbt. Sådanne ting sker selv i vores civiliserede samfund, som London og New York. Det er okay for en person at tro i hans hjerte, men så snart han bliver døbt, bryder forfølgelsen ud. I Indien vil ingen gøre noget som helst imod en troende før han bliver døbt. Men så snart han bliver døbt, vil de kaste ham ud. Det er okay for en person at tro på Herren Jesus, men han kan ikke blive døbt. Reaktionen fra muslimer er endnu mere voldsom. En sagde engang at det er svært for en muslimsk troende at forblive i live. Så snart han kommer til tro, vil han blive dræbt. Dr. Swema er den første person som succesfuldt arbejdede imellem muslimer. Han sagde ”Mit arbejde vil aldrig gro, fordi så snart en person kom til tro, var han nødt til at sende ham væk umiddelbart. Ellers ville han dø indenfor to til tre dage efter hans dåb. Dette forhold er ens overalt i den muslimske verden. Dåben er en åben proklamation om at en person er kommet ud af ”Verden”. Den der tror og bliver døbt skal blive frelst. Vi skal ikke bekymre os om, at frelsen er en personlig frelse af ånden. I biblen betyder dåben en udfrielse fra verden, ikke en udfrielse fra helvedet.

Matt 28,18-20

Da trådte Jesus frem, talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i Himmelen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

Mark 16,16

Den, som tror og bliver døbt, skal blive frelst; men den, som er vantro, skal blive fordømt.