Forside Information Kontakt os
Frelst.dk
This website is produced by Engelsby Consult - Lejrevej 14, Allerslev - Lejre DK-4320 Denmark - Copyright © 2014

7. Troen er på den

positive side og dåben

er på den negative side.

Men hvad er dåben egentlig ? Dåben er udfrielse. At tro er at være på den positive (gode) side og dåben er på den negative (dårlige) side. Dåben frigør dig fra det fælles legeme ”Verden”. Mange folk i ”Verden” siger måske at du er ligesom en af dem. Men i det øjeblik du bliver døbt, vil de indse at du er færdig. Den person de har kendt i årevis er nu frelst og døbt. Dit venskab med dem er nu afsluttet. Du er i graven; Du har nået enden af vejen. Du ved nu at du har evigt liv. Nu da du er døbt er du frelst. Fra nu af ved alle at du tilhører Herren Jesus og lever dit liv i ham. Ham der tror og bliver døbt skal blive frelst. Dette er sandt fordi lige så snart en person er døbt, ved alle hvor han står. Uden tro er der heller ikke nogen indvendig realitet eller forandringer og derfor vil denne persons tro kun være som en udvendig facade. Men ved troen er der en også indvendig realitet og hvis den troende tager yderligere et skridt og bliver døbt, vil han blive separeret fra verden gennem at have afsluttet forholdet til verden. Dåben er derfor en separation. Den separerer os fra andre mennesker. Den der tror og bliver døbt skal blive frelst. Herren Jesus ord er meget klare. Han går videre og siger ”Den der ikke tror skal blive fordømt”. Vantro alene er tilstrækkelig til at blive fordømt. Så længe som en person tilhører det fælles legeme ”Verden”, er hans vantro tilstrækkelig for at blive fordømt. Men hvis en person har tro, har han stadig brug for at blive døbt. Hvis han ikke bliver døbt, har han stadig ikke bekendt sin tro og sin omvendelse udadtil.

Matt 28,18-20

Da trådte Jesus frem, talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i Himmelen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

Mark 16,16

Den, som tror og bliver døbt, skal blive frelst; men den, som er vantro, skal blive fordømt.